'Ik wil je bedanken voor wat je voor mij hebt gedaan. Ik heb onwijs veel steun aan je gehad en ook erg veel plezier bij het inchecken hoe het met mij ging. Ik heb er alle vertrouwen in dat jij meer mensen blij zult maken!'

Isabel (14 jaar)


'Bedankt voor je betrokkenheid en voor onze gesprekken. Ik vond het fijn om met je te praten en heb er veel aan gehad.' 

Thom (14 jaar)

Mijn hersenen hebben gewoon jarenlang uitgestaan. Door onze gesprekken heb ik voor het eerst iets gedaan voor school. Daar ben ik op zich best wel trots op.’

Bram (17 jaar)


Je lijkt echt te weten wat ik denk. Dat vind ik grappig’

Rosa (12 jaar)

Onlangs hebben wij onze dochter Lou laten testen bij Froukje. We werden erg hartelijk ontvangen waardoor ze de tijd had om te landen. Haar manier van 'zijn' zorgde er bij onze dochter voor dat ze snel op haar gemak was en loskwam. In het verslag dat we van Froukje kregen, herkenden wij heel goed onze dochter. Ik vind het een groot talent dat je in zo'n korte tijd, in staat bent een kind zo goed en volledig te zien. Onze dank is groot!
Heleen, moeder van Lou (7 jaar)

'Ik vind het belangrijk om kritisch naar mijzelf te kijken en mijn hele leven lang te blijven leren. Ik geloof dat je alleen maar kan groeien als persoon wanneer je eerlijk kijkt naar jezelf. Dat is beangstigend, maar tegelijkertijd ook een mooi proces waarin je groeit samen met de coach. Froukje heeft het vermogen om mensen op zijn of haar gemak te stellen en je anders naar bepaalde zaken te laten kijken zonder dat je jezelf uit het oog verliest. Ik zie dit echt als een soort onderhoud aan mijn eigen ontwikkeling en ben Froukje dankbaar!' 
Merel (25 jaar)

'Wij waarderen het enorm wat jij voor ons en onze dochter hebt gedaan. Het onderwerp faalangst is nu bespreekbaar tussen ons en jouw hulp in het leren omgaan met deze angst is fijn. We merken dat ze leert omgaan met haar prikkelgevoeligheid. Ze trekt zich nu wat eerder terug als het te druk is om haar heen. Het luisteren naar muziek helpt haar bij het concentreren en het tot rust komen en beter slapen. We merken dat ze meer op zichzelf vertrouwt, meer voor zichzelf opkomt en ook actiever om hulp vraagt. Iets wat voor ons als ouders ook fijn is. Nogmaals dank voor alle betrokkenheid en hulp!'. 

Ouders van Emma (14 jaar)


'Froukje hebben wij ontmoet toen onze oudste zoon de overstap maakte van basisschool naar voortgezet onderwijs. Ondanks zijn enorme motivatie om juist voor deze school te kiezen bleek het helaas allemaal wat anders uit te pakken. Zijn persoonlijke kenmerken tezamen met het zijn draai niet kunnen vinden in een klas die voor 90% van dezelfde basisschool kwam (en hij niet) zorgden al vrij snel voor ongemak en daarmee bezoek aan haar. We werden getroffen door Froukjes openheid en vrolijkheid in het contact. Ook haar kwaliteiten om snel een treffende analyse te maken en aansluitend een plan van aanpak was zeer prettig. Haar grote betrokkenheid heeft de overgang naar de middelbare school voor onze zoon een stuk fijner gemaakt en we hebben het contact met Froukje enorm gewaardeerd. We zijn uiteindelijk van school veranderd, maar het contact met haar heeft diepe indruk gemaakt en is een blijvende kwaliteitsherinnering. Nu we de website gezien hebben en zien wat haar achtergrond is en haar intenties zijn, snappen we waarom het zo klikte. Heel veel dank nog voor de begeleiding van onze zoon en heel veel succes met al het goede en belangrijke werk voor de toekomst!'

Ouders van Floris (12 jaar)


'Wij zijn erg tevreden over de begeleiding van Froukje. Ze werkt klant- en resultaatgericht. Ze heeft snel inzicht en heeft veel kennis van zaken. Ook wekt ze vertrouwen bij mensen en kan ze goed samenwerken. We bevelen haar van harte aan collega's aan!' 

Interne Begeleider Basisschool Noord-Brabant

'We hebben gebruik mogen maken van de expertise van Froukje in het proces van de ontwikkeling van een leerling op onze school. Het was fijn om haar kennis en inzichten te horen. Het heeft ons zo een betere inkijk gegeven in de manier van denken van onze leerling en ons weer handvatten gegeven om haar verder in ontwikkeling te brengen. Het was prettig om met haar samen te werken.' 
Zuiderbos College Vught (school voor Voortgezet Speciaal Onderwijs)
Het betrof hier een begeleidingstraject bij een hoogbegaafde leerling met kenmerken van ASS/ADHD uit Havo 2.


Moeder van Indy (7 jaar, groep 5) vertelt hoe ze het verrijkingsproject Japan ervaart tijdens de lockdown van januari 2021:

‘We zijn een ontzettend mooi project over Japan aan het doen. Vanmorgen was er eerst een online rekenles en spellingles. Een drama, ze leerde niets nieuws en dat was duidelijk zichtbaar aan haar hele werkhouding. Daarna met het project Japan aan de slag. Ze kroop helemaal in de laptop! We zijn er zo blij mee. Het project is echt een uitkomst!’.



Alle teksten en foto's zijn geplaatst met toestemming van betrokkenen.